Christian Radich - en drøm går i oppfyllelse

En drøm er i ferde med å gå i oppfyllelse - så jeg kan drømme med åpne øyne... Jeg har alltid drømt om å seile over de svære åpne rommen...

lørdag 12. juni 2010

Skriveøvelse

I det siste har jeg blitt inspirert til å jobbe med egen skriveferdighet. Først fikk jeg låne Gro Dahle sitt Skrivekurs for skrivelystne av Trine og ble veldig inspirert. Så inspirert at jeg startet et lite skrivekurs for amatører. Der brukte jeg en liten øvelse: 

  1. Se rundt deg. velg en ting. Gi den sjel: Jeg ser på multiskriveren min der den sitter med åpen kjeft som en hval og venter på A4 krill som  komme. Store stimer på 500 papirkrill går unna i fem jafs. 
  2. Velg en annen ting: Bordlampen jeg fikk av Inge; en slags maritim overlevning som for tiden har slått seg helt av og surmuler på kassa si, lengtende etter Kaptein Akkab som ble tatt av Mobi Dick. 
  3. Skriv en historie om hvordan de møtes.
  4. Publiser historien din her :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar