Christian Radich - en drøm går i oppfyllelse

En drøm er i ferde med å gå i oppfyllelse - så jeg kan drømme med åpne øyne... Jeg har alltid drømt om å seile over de svære åpne rommen...

lørdag 12. juni 2010

In Treatment

In Treatment er et spennende program som tydeliggjør interessen og behovet for å snakke om våre mellommenneskelige forhold. Som gestaltterapeut og veileder synes jeg det er spennende å trekke frem aspekter som jeg liker spesielt godt. Jeg håper andre kan gjøre det samme.

In treatment 13:35

Terapeuten tar med seg sønnen Oliver på gangen når foreldrene begynner å krangle om farens nye kjæreste som også har vært Olivers lærer. Der snakker de om skilpadden som Oliver etterlot på et tidligere besøk. Terapeuten snakker om skilpadden og hvordan den bærer huset med seg. Oliver sier den er så treg fordi den bærer huset sitt rundt. Terapeuten spør om det er andre ting han ser i skilpadden.

Blinkskudd!

Han lar Oliver snakke om familiesituasjonen i forhold til den trygge skilpadden. Hva skjer?

Blinkskudd nummer to.

Oliver la merke til skoboksen som skilpadden kom i: Er terapeuten en far; en god far; en god far som Oliver savner? En god åpning til å snakke om gutter som også lever med skilte foreldre og savner dem og er lik ham selv i gapet mellom mor og far. Det at han åpner for fri assosiasjon rundt skilpadden med huset på ryggen gir uttelling.

 

1 kommentar:

  1. Nå blir jeg skikkelig inspirert til å se serien, Gunaketu! Jeg ønsker meg DVD-utgaven - hvis det finnes en slik?

    SvarSlett